RAWATAN SIPILIS SEMULA JADI

Call/ Wa / Line 0813 -1111- 0910

Adakah Anda Di Sini Untuk Cari Penyelesaian Masalah SIPILIS ?

Jika YA, izinkan kami membantu anda


Ubat Sipilis Paling Masyur Di Kelantan Johor Kuala Lumpur Perak
Ubat Sipilis Paling Masyur Di Kelantan Johor Kuala Lumpur Perak

“Herba Denature Indonesia dapat membantu mengurangkan ketidakselesaan, kesakitan, kegatalan, kencing sakit,kencing kotor dan seterusnya dapat membantu menghilangkan sipilis dengan hanya merawatnya di rumah sahaja”

  • Herbal Denature diproduksi melalui proses kawalan kualiti yang amat ketat.
  • Mendapatkan Kelulusan CPOTB (Cara Pembuatan Obat Tradisional Yang Baik) dari pada Kepala Badan Pengawas Obat dan Makanan Republik Indonesia      
  • Diktiraf HALAL. Herbal Denature telah mendapat pengiktirafan Halal dari Majelis Ulama Indonesia dan selamat digunakan.

Ubat Sipilis Paling Masyur Di Kelantan Johor Kuala Lumpur Perak ~ Salam bahagia. Menghidapi penyakit kelamin macam sipilis bukanlah mudah nak ubati  macam penyakit lain. Sebab penyakit kelamin ini masih taboo dan malu nak bincangakn terlebih nak jumpa dokter. 

Blog ini bertujuan untuk mengulas artikel  di dalam Bahasa Melayu berkenaan Penyakit Kelamin Sifilis  untuk dikongsi bersama pembaca-pembaca yang berkenaan. Sekadar untuk berkongsi maklumat dan bahan bacaan untuk tujuan kesihatan. Kebanyakan masyarakat kita umumnya masih menganggap masalah penyakit kelamin sebagai “taboo”, “sensitif” atau “tidak bermoral”, apatah lagi untuk dibincangkan. Apapun, sama ada kita suka atau tidak, Penyakit Kelamin adalah merupakan satu ancaman pada kesihatan yang semakin meningkat dalam banyak negara dibelahan dunia. Blog ini diharap akan dapat membantu mereka yang berkenaan untuk lebih memahami penyakit yang mungkin, sedang atau telah mereka hidapi, seterusnya sedikit sebanyak mendidik diri kita untuk menjauhi seks luar nikah, setia pada pasangan serta mengamalkan gaya hidup sihat dan selamat.

Apakah dia sifilis?
Sifilis adalah penyakit kelamin (STD) yang berjangkit, disebar melalui hubungan seks sama ada melalui vagina, dubur atau oral. Ia juga boleh disebar dari seorang ibu kepada bayinya semasa kehamilan. Sifilis disebabkan oleh bakteria Treponema pallidum. Sifilis merupakan penyakit kelamin yang berbahaya dan boleh mengancam nyawa.
 
Bagaimana seseorang itu dijangkiti?
Ubat Sifilis Mujarab Semula Jadi ~ Sifilis disebarkan melalui hubungan langsung dengan pesakit sifilis. Ulser/kudis sifilis berlaku terutamanya pada kawasan alat kelamin, faraj, dubur, atau di dalam rektum. Ulser juga boleh berlaku pada bibir dan di dalam mulut dan penyebaran berlaku semasa melakukan hubungan seks vagina, dubur atau oral.Wanita hamil yang dijangkiti penyakit ini boleh menyebarkan kuman sifilis kepada bayi yang dikandungnya. Sifilis tidak boleh merebak melalui tempat duduk tandas, tombol pintu, kolam renang, tab mandi, pakaian dikongsi, atau perkakas makan.

Apakah tanda-tanda dan gejala di kalangan orang dewasa?
Sifilis berlaku secara berperingkat-peringkat, dan gejala adalah berbeza pada setiap peringkat. Peringkat-peringkat tersebut mungkin terjadi secara bertindih, dan gejala tidak semestinya berlaku mengikut susunan peringkat. Anda juga mungkin dijangkiti dengan kuman sifilis dan tidak melihat apa-apa gejala selama bertahun-tahun.

Peringkat 1: Peringkat rendah (Primary)
Satu atau lebih ulser/kudis akan kelihatan di zakar, labia (bibir faraj), dubur dan kadang-kadang pada mulut dan bibir. Ulser ini dipanggil ‘chancre’ (klik untuk imej chancre – amaran: visual sensitif) dan akan hilang selepas beberapa minggu. Permulaan gejala peringkat pertama terjadi sekitar 10 hingga 90 hari (purata 21 hari) setelah dijangkiti kuman sifilis. Chancre biasanya bulat, keras, kecil, dan tidak menyakitkan. Ia muncul di tempat di mana sifilis memasuki badan. Chancre bertahan selama 3 hingga 6 minggu, dan akan sembuh tanpa rawatan. Walau bagaimanapun, jika rawatan tidak diberikan, jangkitan akan beralih ke peringkat 2 (secondary).

Peringkat 2: Peringkat sekunder (Secondary)
Peringkat ini biasanya bermula dengan timbulnya ruam pada satu atau lebih bahagian badan. Ruam ini biasanya tidak akan menyebabkan kegatalan dan akan keluar ketika chancre /ulser sifilis sedang sembuh atau beberapa minggu selepas chancre telah sembuh. Ciri ruam sifilis peringkat 2 adalah kelihatan kasar, merah, atau tompok-tompok coklat kemerahan di kedua-dua tapak tangan dan bahagian tapak kaki. Walau bagaimanapun, ruam mungkin tampil berbeza – nipis, tidak jelas dan berlaku pada bahagian badan yang lain, menyerupai ruam biasa sehingga ianya tidak disedari sebagai ruam sifilis. Selain ruam, antara gejala sifilis peringkat 2 yang lain termasuk:
• demam
• bengkak kelenjar limfa
• sakit tekak
• keguguran rambut
• sakit kepala
• hilang berat badan
• sakit otot dan keletihan

Pada peringkat ini, sifilis adalah sangat mudah berjangkit dan boleh menjangkiti pasangan dengan mudah melalui hubungan seks. Rawatan boleh dilakukan pada bila-bila masa sepanjang peringkat 1 dan 2 dan ianya boleh sembuh. Tanpa rawatan, tanda-tanda dan gejala sifilis peringkat 2 mungkin hilang selepas beberapa minggu. Nanum jika rawatan tidak diberikan, jangkitan akan kembali dan beralih ke peringkat 3.

Peringkat 3: Peringkat pendam/sembunyi
Sifilis peringkat 3 adalah terpendam (tersembunyi) dan peringkat ini bermula apabila gejala peringkat 1 dan 2 telah hilang. Tanpa rawatan, pesakit sifilis akan terus mempunyai sifilis walaupun tiada tanda-tanda atau gejala; jangkitan adalah kekal di dalam badan. Peringkat pendam ini boleh bertahan selama bertahun-tahun, kadangkala sehingga 20 tahun sebelum beralih ke peringkat 4 iaitu peringkat lewat/akhir.

Peringkat 4: Peringkat lewat / akhir
Sifilis Peringkat 4 terjadi pada kira-kira 15% daripada mereka yang pernah dijangkiti sifilis yang tidak mendapatkan rawatan. Peringkat ini boleh muncul 10-20 tahun selepas jangkitan pertama diperolehi. Di peringkat akhir sifilis, penyakit ini kemudiannya merosakkan organ-organ dalaman, termasuk otak, saraf, mata, jantung, saluran darah, hati, tulang dan sendi. Tanda dan gejala peringkat lewat/akhir sifilis termasuk kesukaran menyelaras pergerakan otot, lumpuh, kebas, kabur penglihatan dan buta, dan juga demensia (nyanyuk/hilang akal). Kerosakan ini boleh menjadi cukup serius sehingga menyebabkan kematian.

Apakah kesan sifilis kepada wanita hamil dan bayinya?
Bakteria sifilis boleh menjangkiti bayi ketika di dalam kandungan. Bergantung kepada tempoh berapa lama wanita hamil tersebut telah dijangkiti kuman sifilis, dia mungkin berisiko tinggi untuk mengalami stillbirth (bayi yang lahir mati dalam kandungan) atau melahirkan bayi yang meninggal dunia sejurus selepas kelahiran. Bayi yang dijangkiti kuman sifilis mungkin juga dilahirkan tanpa ada apa-apa tanda atau gejala penyakit. Walau bagaimanapun, jika tidak dirawat dengan segera, bayi tersebut mungkin akan mengalami masalah serius dalam masa beberapa minggu. Bayi yang tidak dirawat mungkin lambat berkembang (perkembangan yang perlahan), sawan, atau mati.

Bagaimana sifilis dikesan?
Sesetengah doktor/pakar perubatan boleh mengesahkan dan mengesan sifilis dengan memeriksa spesimen yang diambil dari chancre (ulser/lepuh/kudis sifilis) menggunakan mikroskop khas yang dipanggil mikroskop medan-gelap. Jika bakteria sifilis hadir dalam spesimen, ianya dapat dilihat melalui mikroskop tersebut.Ujian darah juga boleh menentukan sama ada seseorang mempunyai sifilis. Sejurus selepas jangkitan berlaku, badan akan menghasilkan antibodi sifilis yang boleh dikesan oleh ujian darah. Ujian darah adalah tepat, selamat dan murah. Selepas penyakit telah berjaya dirawat, tahap rendah antibodi sifilis mungkin akan kekal di dalam darah untuk beberapa bulan atau tahun. Oleh kerana sifilis yang tidak dirawat pada wanita hamil boleh menjangkiti dan mungkin membunuh bayi yang dikandung, setiap wanita hamil perlu menjalani ujian darah untuk sifilis.

Apakah hubungan antara sifilis dan HIV?
Ulser/kudis di kemaluan (chancres) disebabkan oleh sifilis, memudahkan pemindahan kuman HIV secara seksual. Apabila seseorang itu mempunyai sifilis, risiko untuk mendapat jangkitan HIV akan meningkat sehingga 5 kali ganda jika dia terdedah kepada virus itu. Ini kerana, ulser yang disebabkan oleh STD seperti sifilis, menyebabkan kudis, luka, atau rekahan pada kulit, di mana luka ini boleh berdarah dengan mudah. Dan apabila bersentuhan dengan mukosa mulut, lendiran faraj dan dubur ketika melakukan hubungan seks, ini akan meningkatkan risiko untuk dijangkiti HIV, jika terdedah kepada virus itu.

Apakah rawatan untuk siflis?
Sifilis mudah dirawat dan disembuhkan jika ia dikesan di peringkat awal. Satu suntikan penisilin dan antibiotik, akan menyembuhkan seseorang yang dijangkiti kuman sifilis kurang daripada setahun. Dos tambahan diperlukan untuk merawat penghidap sifilis yang dijangkiti lebih daripada satu tahun. Tiada petua, rawatan traditional atau ubat di farmasi (over-the-counter) yang boleh menyembuhkan sifilis. Rawatan yang diberikan oleh doktor anda akan membunuh bakteria sifilis dan mencegah kerosakan yang lebih teruk, tetapi ia tidak akan dapat membaiki kerosakan yang telah dilakukan (sekiranya ada).

Oleh kerana rawatan yang berkesan mudah didapati, mereka yang aktif secara seksual dan terdedah kepada risiko dijankiti STD (mengamalkan seks bebas dan bertukar pasangan) digalakkan untuk menjalani pemeriksaan mengesan Sifilis dan penyakit STD yang lainnya, sebelum terlambat. Anda perlu menyatakan dengan jelas kepada doktor anda untuk melakukan pemeriksaan Sifilis / STD. Mereka yang sedang menerima rawatan sifilis mesti menahan diri daripada melakukan hubungan seks dengan pasangannya sehingga kudis sifilis telah sembuh sepenuhnya. Pesakit juga perlu bertanggungjawab untuk memberitahu pasangan seks mereka supaya mereka juga boleh diuji dan menerima rawatan jika perlu.

Apakah Sifilis akan berulang?
Jika seseorang itu pernah menghidap sifilis dan telah sembuh, ianya tidak melindungi seseorang itu daripada dijangkiti semula. Hanya ujian makmal boleh mengesahkan sama ada seseorang itu memhidapi sifilis. Oleh kerana ulser/kudis sifilis boleh tersembunyi di dalam faraj, dubur atau mulut, ianya mungkin tidak jelas bahawa pasangan seks menghidapi sifilis. Sila berjumpa doktor anda untuk memastikan adakah anda perlu diuji semula bagi mengesan sifilis selepas menerima rawatan.

Bagaimana sifilis boleh dicegah?
Cara terbaik untuk mengelakkan penyebaran penyakit kelamin, termasuk sifilis, adalah :
Menahan diri dari hubungan seksual atau berada dalam hubungan yang saling monogami dengan pasangan yang telah diuji dan disahkan tidak dijangkiti. Mengelakkan penggunaan alkohol dan dadah juga boleh membantu mencegah penyebaran sifilis kerana aktiviti-aktiviti ini boleh membawa kepada kelakuan seksual yang berisiko. Adalah penting bagi setiap pasangan seks untuk bercakap/memaklumkan antara satu sama lain mengenai status kesihatan seksual mereka dan sejarah STD lain supaya tindakan pencegahan dapat diambil.

Penyakit ulser alat kelamin seperti sifilis, boleh berlaku di kedua-dua kawasan kemaluan lelaki dan perempuan yang dilindungi oleh kondom, serta di kawasan yang tidak dilindungi. Penggunaan kondom yang betul dan konsisten hanya boleh mengurangkan risiko sifilis, serta herpes kemaluan apabila kawasan yang dijangkiti itu dilindungi, dan bukan langkah pencegahan 100%. Kondom yang dilincirkan dengan spermisid juga tidak akan membantu dalam mengelakkan penyebaran dan bukan pencegahan untuk STD atau HIV.Penyebaran STD termasuk sifilis tidak boleh dielakkan dengan membasuh kemaluan, membuang air kecil, atau douching selepas seks. Sekiranya terdapat lelehan/lendiran /keputihan luarbiasa, sakit, atau ruam, khususnya di kawasan pangkal paha, anda harus berhenti dari melakukan hubungan seks dan berjumpalah doktor dengan segera.

Ubat  Herba Sipilis Semula Jadi
Terdapat banyak penawar untuk mengubati penyakit sipilis dan melegakan kesakitan yang boleh dilakukan di rumah sahaja. Bahan-bahan semula jadi yang biasa digunakan termasuklah herba, tumbuhan tradisional  yang mudah didapati di sekeliling kita.Berikut ialah cara utama untuk merawat penyakit sipilis dan melegakan kesakitan yang menggunakan bahan semula jadi di rumah tanpa sebarang ubatan daripada hospital mahupun farmasi.

AKAR ALANG  ALANG ( Imperata Cylindrica Raeusch.)
Alang-Alang dalam bahasa latin Imperata Cylindrica Raeusch. Mempunyai banyak faedah dan manfaat yang baik bagi kesihatan. Berbagai kandungan kimia pada alang-alang menghasilkan rasa sejuk seperti yang dirasakan pada manfaat cucumbar dan watermelon. Kandungan-kandungannya membentuk semacam antipiretik yang dapat menurunkan panas. Selain dari pada itu ianya memiliki sifat diuretic yang meluruhkan kemih dan dapat menghilangkan rasa dahaga. Cara membuat obat sipilis dari bahan akar alang-alang :
  • Siapkan 100 gram akar alang-alang segar, cuci bersih, lalu potong kecil-kecil
  • Rebus potongan akar alang-alang dengan 2 gelas air. rebus hingga tersisa separuhnya
  • Angkat lalu dinginkan rebusan Saring untuk memisahkan air rebusan dan ampas
  • Air rebusan akar alang-alang ini baik diminum 2 kali sehari secara rutin.
DAUN SAMBILATA ( Andrographis Paniculata )
Sambilata adalah tumbuhan khas daerah tropis yang dapat tumbuh dimana sahaja. Daun sambilata dapat digunakan untuk berbagai macam keperluan. Daun ini mengandung senyawa
andrographolide. Senyawa ini terasa pahit, tapi memiliki sifat melindungi hati. Penilitian membuktikan bahwa senyawa ini mampu melindungi hati dari efek negatif galaktosamin dan parasetamol. Senyawa ini juga berperan besar dalam menurunkan enzim CDK4 sehingga menekan pertumbuhan sel kanser. Senyawa andrographolide juga berkhasiat meninggalkan kekebalan tubuh .Daun sambiloto yang mempunyai  kandungan senyawa andrographolide sangat bagus untuk dijadikan salah satu bahan obat gonore (kencing nanah), sipilis (raja singa), kencing berdarah, dan penyakit kelamin lain sejenisnya. Cara membuat obat sipilis dari daun sambiloto:

  • Bersihkan dahulu daun sambilata yang akan diolah dengan air bersih
  • Rebus setengah genggam daun sambilata dengan 4 gelas air dan tunggu sampai air rebuasan habis hingga 2 gelas
  • Selepas air habis menjadi 2 gelas, saringlah dan minum 3 kali sehari.
DAUN KUMIS KUCING ( Orthosiphon Aristatus )
Daun kumis kucing ini ini mempunyai  kandungan glikosida, garam kalium, moinositol, minyak lemak dan zat samak yang berfungsi mengubati berbagai penyakit kronik seperti diabetes, kompikasi, pencernaan, ginjal, kencing batu dan salah satunya juga penyakit raja singa atau sipilis ini. Selain itu di dalam kandungan daun kumis kucing terdapat zat yang berfungsi untuk menyembuhkan luka sehingga sangat pas untuk dijadikan sebagai obat sipilis. Kumis kucing adalah tipe tanaman yang mempunyai batang tegak. Tanaman kumis kucing berasal dari wilayah tropis Afrika, selanjutnya tersebar ke Asia dan Australia. Pengobatan penyakit sipilis dapat menggunakan racikan dari tanaman kumis kucing, terutama pada bahagian daunnya. Tanaman ini mempunyai kandungan zat glikosida orthosiphonin yang diyakini akan melarutkan asam urat dalam badan, pula fosfat dan oksalat. Tak pelak herba ini rasanya manis namun sedikit pahit. Cara membuat ubat sipilis dari kumis kucing :
Ambil segenggam daun kumis kucing,cuci bersih. Rebus hingga mendidih dan dinginkan.Minum 2x sehari pagi petang.

 Sebarang Maklumat atau Pertanyaan mengenai Herbal Sipilis, sila hubungi kami melalui :

Call/ Wa / Line 0813 -1111- 0910

Dari Saya ,
Dewi  DeNature Indonesia
P/S : Bertindaklah Sebelum Terlewat. 
Pelaburan Kecil Pada Tingkat Awal Mungkin Akan Dapat Mengelakan Kerugian Besar Dimasa Datang.Kesan Mungkin Berbeza Setiap Individu. Boleh Jadikan Sebagai Ikhtiar

 
Top